Sampai bang Jamil mampus


Tn Zul bisik kat PA dia Aina, “Aina, lusa ikut saya ke Batam, ada meeting. Boleh kita duduk kat villa yg saya baru beli haritu.”

“Berapa lama Bos?”
“3 hari 2 malam jer..” sambil mengenyit mata.

Aina pun telefon Jamil...

“Bang, lusa saya kena iring Bos pergi meeting outstation. 3 hari 2 malam. Abang tinggal sorang ek?”

Jamil cuma mengangguk... sambil mengambil iPhonenya...

“Intan, lusa bini I outstation.. 2 malam. Teman I tidur..”

Intan pun kata “Yes”... dan terus telefon Kamal...

“Kamal, lusa saya nak ambil cuti 3 hari. Kelas tusyen awak nanti kita ganti lepas saya balik cuti.”

Kamal pun terus telefon ayahnya.. “Ayah, lusa kelas tusyen saya cancel. Cikgu pergi cuti. Jom kita pergi mancing.. Haritu ayah janji nak bawak saya mancing kat kelong Bagan Lalang. Jomlah ayah..” pujuk Kamal.

Ayah Kamal pun terus menelefon Aina..

“Sayang... Trip Batam kena cancel lah.. Anak saya cuti pulak.. dah sibuk ajak pergi mancing... Nanti kita adjust waktu lain ya sayang..”

Aina pun telefon Jamil..
“Bang, Bos Aina kata trip tak jadi.”

Kelam kabut Jamil call Intan.. “Tembam, bini I tak jadi pergi outstation.. Tak dptlah kita ehem2..”

Intan pun telefon Kamal.. “Kamal, cikgu ada masalah sikit.. rasanya tak jadilah cuti lusa tu..”

Kamal pun telefon ayahnya.. “Ayah, cikgu tak jadi cuti pulak.. Tak bolehlah kita pergi mancing..”

Tn Zul dgn cerianya terus call Aina.. “Sayang, trip mancing cancel! Jom kita pergi Batam!”

Aina cepat2 call Jamil...

*Eh.. Korang sambunglah sendiri! Penat dah aku ni.._*

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel