Isteriku Sesat Jalan

Hujan lebat di luar pejabat dan tiba-tiba telefon berbunyi.

Isteri : Saya sesat ni
Saya : Lah ! Kenapa tak guna waze?
Isteri : Internet takde.
Saya : Hmmmm.... Sesat kat mana tu?
Isteri : Entahlah. Tadi nampak signboard ke Ipoh.
Saya : Mak aih! Macam mana boleh sesat sampai ke Ipoh?
Isteri : Tadi nak balik dari Gombak, guna DUKE. Hujan lebat, tak nampak jalan. Dah dua jam sesat ni. Macam mana nak balik? Dah kat Ipoh ni?...
Saya : Betul la jalan tu boleh sampai Ipoh. Kat sana ada apa-apa nama jalan atau landmark? Nak cari dalam waze.
Isteri : Ini ada nama Jalan Pokok....
Saya : Lah ! Itu bukan kat Ipoh. Itu Jalan Ipoh.

Maka saya pun bergegas ke Jalan Ipoh meredah hujan yang lebat.

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel